tisdag, april 24, 2007

Ingen frukost, tack.

Jag har tömt min kyl. Men den är inte tom. Där står kalorier som skulle räcka för ett mindre förband. Då menar jag inte grötomslag. Hur fungerar de egentligen? Vilken gröt ska brukas, mot vilka åkommor är de bäst lämpade, ska den vara skållhet vid hudkontakt, frågorna hopar sig.. kan sjukrådgivningen ge mig svar? Jag menar, hur fan får man gröten att stanna kvar? Har testat med både limpistol och gaffatejp. Kanske man jobbade mer med fritösen än vad historien vill göra gällande? En kaka havregryn som först kokats med vatten till en sörja, för att sedan i upphettade transfetter bada, ja det kan jag se vilka gudabenådade läkeegenskaper de skulle kunna innehava. Men nu åter till min brist på frukost, eller det råder nog ingen brist. Jag kan koka mig lite gröt. Men för invärtes bruk. Har inte ont alls. Min kropp är fri från krämpor. Vi får väl se hur det är med det imorgon. Då jag bliva äldre. När blir man egentligen för gammal för ett barnakalasande? Öh, inte ett kalasande på barn, ett kalasande som ett barn. Kalasande på barn har jag ju tidigare klargjort min nuvarande ståndpunkt å. Imorgon ska det testas. Om det som barn kan festas. Ett grötrim kändes på sin plats. Snart är det Jul igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad jag tror? Du ska steka gröten, sen kyla den, sen lägger du den under ett förband. Blir hur bra som helst!

danidanger sa...

Aha!

Underbart. Ska testas, så snart en skada infinner sig.