lördag, april 14, 2007

Önskelistan

När jag bodde i Lorraine så besökte jag glasbruket Baccarat. Jag föll till slut för serien Masséna. De andra var vulgära och ordinära i mina ögon. Konstig kombination, men så upplevde jag dem. På senare år har dessa glas dykt upp i diverse sammanhang, bara för att påminna mig om att de finns kvar och hur gärna jag vill supa till med läppen mot dess kant. De är perfekt balanserade, minutiöst slipade små pokaler. Glasbruket Baccarat är legendariskt och har levererat kungliga serier över hela världen. Min lycka var stor, då jag, som tack för tiden på gården i Frankrike, fick en ljusstake ur serien. Den finns inte längre i produktion, men ligger i tryggt förvar hos mig i den lyxiga ask i vilken den kom. Hoppas innerligt att de fortsätter att tillverkas ett par år till, så jag hinner köpa på mig ett gäng.. om du nu inte känner dig manad att ge mig dem i present.

Inga kommentarer: