tisdag, april 17, 2007

Tid flyger

För inte långe sedan kändes det som att det skulle dröja länge tills nu skulle bli nu. Som det brukar vara när man längtar. Salty ska leka med mig i stan ikväll. Vi tar en weekend mitt i veckan. De bästa av veckoslut sker just då. Mitt i veckan. Det blir liksom inte så mycket annat. Det har varit helg, vi leker att det är helg och vad kommer sen. Jo, helg. Vem kan klaga på det. Vardag är för grå möss. Jag har svårt för mössor. Min skalle är för rund. Blir för bolllik. Har inhandlat nyhet; Lavit rosade brut. Det känns passande. Rosa bubblor kommer glamma upp till och med det underbart klaustrofobiska hotellrum som vi ska sova i, bara för att vakna till en heldag av shopping i der kongelige hufvudstadt. Min löfte till mig själv om nolltolerans ska sättas på prov. När jag talar nolltolerans avser jag inte trafik eller droger. Nej, en kraft starkare än dessa. Inget köp tillåts före lön. Får se hur det går..

Javisstja. Sade jag att vi ska se Jake Shears och hans band? Nej, gjorde nog inte det. Det ska vi. Ha ha. Huvudskälet till vår tisdagstrip är ju konserten.

Hoppas ni blir avis. Det ska ni vara.

Inga kommentarer: