lördag, april 14, 2007

Önskelistan

Mina tidigare önskningar har ju varit ganska specifika. Här kommer en som jag lämnar mera öppen. Din fantasi sätter gränserna. Jag önskar mig en liten getaway. Det kan vara allt från en weekend med kanot genom uppländska sjösystem till ett par veckor på en privat strand på Seychellerna. En resa fylld av shopping och festande är också mycket frestande. Det här inlägget är lika mycket en önskan om att erbjudas detta, som det är en uppmaning till dig att göra det. Gå ut och se världen. Det krävs inga stora insatser. Ta en picnic i närmaste skog. Leta dig till en sjö du inte badat i. Jag lovar, det finns fler än du tror. Ta en annan väg till skolan eller jobbet. Titta upp från gatan du går på. Lägg märke till din omgivning. Andas in och förundras över hur lite du egentligen sett. Se till att få se mera. Den här önskningen summeras sonika som lyder. Ta med mig ut på äventyr. Lyckan behöver inte vara dyr.

Inga kommentarer: