tisdag, april 24, 2007

Söta drömmar.

Mina ögon börjar sluta sig. Det har varit en underbar dag. Anna och jag utgjorde ett team som verkade i perfekt harmoni. Att baka liknande tårtor som vi gjort idag, på tre timmar, det är en prestation. En mörk fransk chokladtårta, en gräddtårta med jordgubbar på marängtoppade bottnar och en oskuldsfullt vit prinsesstårta med oväntat inanndöme. Mitt i bakandet fick jag en text som lät mig veta att min mobil var klar för avhämtning. Nu är den tillbaka, uppdaterad och fin. Man gillart. Låneluren var en sann plåga! Sedan kom kvällen och årsmötet gick smidigt och snabbt. Lättad och laddad för nya tag. Nu ska jag krypa ned mellan mina lakan av satinvävd chambraybomull och flyta bort i det närmast viktlösa tillstånd som min feta säng och fluffiga täcke erbjuder. Jag ska drömma mig bort. Inte till en bättre värld, den här duger gott. Men drömma sött, det ska jag. Om vad, det får du bara veta om du besöker mig där. I mina drömmars domäner.

Inga kommentarer: