söndag, december 03, 2006

Första advent

Underligt. Inte känns det som att julen infaller om ett par veckor. Jag har inte ätit traditionsenlig adventsgröt med pepparkaka och varm choklad med vispgrädde hemma på gården. Man kan plocka kantareller i skogen istället för snöbollar. Oroa dig inte, det här inlägget ska inte handla global uppvärmning. Jag tror inte på det. Allt stiger och sjunker. Nej, det handlar om.. ja, vad ville jag ha sagt. Hm.. Helt tankspridd. Idag tog jag en promenad ner på stan, missade fyrverkeriet, men det gör inget. Har sett sånt förut. Tog en bild på dekorationer av fyrisån som kommit upp. Gå dit och se själv, för min bild blev ganska dålig.


Jag älskar en bra tvserie på dvdbox. Fantaastiskt. Det tar nästan aldrig slut. Jag är den som helst ser typ tre långfilmer på rad. En är alldeles för kort verklighetsflykt. Jag vill tydligen fly bort längre. Så, jag hällde upp lite av årets glögg (den i den vita snygga flaskan) i ett martiniglas och kröp ned i min underbara kontinentalsäng och avnjöt ännu ett avsnitt av sex and the city på min sjukt snygga dator. Det enda som skulle toppa det här skulle vara att vara där. In the city. Eller om jag haft någon speciell att mysa med, bredvid mig i sängen. Men vad fan. Den dagen, den sorgen. Eller hur man nu säger.

I'm fine.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mig får du alltid mysa med framför sex and the city vet du väl... men hmmm.. nånting säger mig att jag inte kan räknas som den speciella någon du nämner i inlägget. Fast jag är ju lite speciell ändå.. right!? :P Jag är iaf en riktigt olycklig olycksfågel just nu. Du vet att det här med att vara hemma och stilla inte är min grej riktigt. Nu kan ja inte skriva mer.. tradolan gör susen, mina ögon faller ihop nu. Hope to see you soon honey. puss