lördag, december 30, 2006

Var snäll mot dig själv!

Nu är julen över. Glöm allt jävla tjat om att du ska vara snäll mot andra. Det enda nyårslöfte du behöver är detta. Var snäll mot dig själv! Jag menar, tänk efter. Vem är det egentligen som är din värsta plågoande? Vem får dig att må som allra värst. Vem säger till dig, de flesta gånger du ser dig i spegeln att -Fy faan, vilket jävla äckel du är! Vem är det som tycker att du inte duger till? Vem är det som därefter försöker trösta dig genom att stoppa in godsaker i din mun? Du är din värsta fiende. Sluta hata dig själv och låt petitesser passera. Du är okej. Mer än okej. Du rockar. Om du inte tror det själv, kommer ingen annan att tro det. Det är ju det du befarar. Lösningen är enkel, du ska vara snäll mot dig själv.

Undrar hur hälsosamt det är att jag skriver uppläxande inlägg som jag riktar till min egen person mer än alla andra. Vad skulle dr Phil säga. Jag vet vad jag skulle säga -Du har en poäng, ta den till dig och skit i hur den kom till.

Inga kommentarer: