torsdag, december 07, 2006

M by Madonna

”Kollektionen M by Madonna speglar Madonnas tidlösa, exklusiva och glamorösa stil. Som väletablerad stilikon har Madonna ett unikt inflytande på både trender och mode”, heter det i pressmeddelandet.


Det kanske bara är jag, men ska det då säljas på HM? Det man vill köpa där har ju motsatta värden, kontemporära, massproducerade och tacky. Men håll med om att de termerna passar jävligt bra på Madonna, de också. Kanske inte så fel alls egentligen. Jag har en liten teori om att det säkert fanns en klausul i deras tidigare kontrakt som löd typ såhär. "Om vi inte ens kan sälja en femtedel av de skitfula tracksuits som du gjort så måste du göra en massa lättsålt blingbling som vi låter barn knyppla ihop för nästan inga pengar alls. Sedan säljer vi till det dubbla priset mot vad de brukar kosta, fast de redan var grymt lukrativa. Deal, sa Madde. På den vägen är det.

Nu kanske någon får för sig att jag inte skulle köpa grejerna. Fel av dig. Jag hjärta HM och jag verkligen hjärta Madonna!

Inga kommentarer: