måndag, december 11, 2006

You snooze, you loose!

Fan alltså. Ibland är jag helt jävla efterbliven! Igårkväll tänkte jag att det vore skönt att slippa stressa på morgonen, dvs nu. Så, jag ställer klockan en halvtimme tidigare. Trodde jag. När Anna står på perrongen ringer hon och undrar varför jag sitter med huvudet djupt nere i min youghurtskål, fattar ingenting först. Hur kan tiden redan vara ute. Hur kan jag vara sen. Jag som tagit mig god tid att välja en grym outfit, det är ju ändå måndag, planerat att ta med käk för att spara pengar. Goddamnitall. Jag borde ha en assistent, så någon kan hållas ansvarig i en situation som denna!

Det sura är att min inbyggda klocka väckte mig i rättan tid. Men då tänkte jag, sluta vakna för tidigt. Klockan ska ringa först. Så jag somnade sött om och sumpade den här dagen. Nu måste jag se till att vara extra produktiv för att kompensera!

Inga kommentarer: