onsdag, december 06, 2006

Runda för att rulla.. in?

Vad gör att en del människor inte begränsas av sina egna tvivel och sjösätter sina idéer? Som t ex en hemsida där man får köpa en pixel, för en dollar, för att fyra månader senare ha sålt alla och kammat hem en miljon dollar. De flesta av oss bara skrattar till och tänker att det var fånigt. Nu håller killen i exemplet på med samma sak igen, med den lilla skillnaden att nu kostar det två dollar per pixel och att en lycklig pixelägare har chans att vinna hälften av totalen, dvs en miljon dollar. Något säger mig att det inte var en dum idé alls.

De flesta skulle nog säga att jag är våghalsig och ofta ger mig i kast med att förverkliga de galna upptåg en impuls kan leda till. Jag vill drista mig till att säga att jag alldeles för ofta blir en kyckling. Kacklar något ohörbart och fegar ur. Som de allra flesta. Det är jävligt trist. Tänk vad kul det vore om flera av oss genomförde bara ett par till av alla galna idéer som flyter omkring bland synapser och kapillärer.

Gör ett experiment. Skriv ned en sjuk idé om dagen som du får i en bok. Strunta blankt i hur utomordentligt fånig den ser ut där framför dig, svart på vitt. Vänj dig vid det. Glöm bort dom så snart de lämnat pennudden. Läs inte de gamla, som redan skrivit ned. Det kommer helt torrlägga den lilla pöl av mod och tro på din egen förmåga som du byggt upp. Efter att ha gjort det här ett tag så kommer du märka att du börjar bli bra på det här. Att dina idéer blir smartare, galnare och samtidigt långt mer välutvecklade och din förmåga att formulera dig är bättre än någonsin. Nu kan du försöka verkställa en idé, välj en vardaglig enkel sådan. När du ser vilken framgång det hade, börjar ditt självörtroende att ta form. Nu kan du gå vidare i livet medveten om din fantastiska förmåga och veta att inget ligger i din väg mot toppen!

Glöm inte att i och med det här har jag rätt till en rätt stor del av all eventuell framtida ekonomisk vinning du kan erhålla. Som alla goda sektledare bör. Din förstfödde går bra också.

Inga kommentarer: