lördag, december 30, 2006

Nyår i annalkande..

Nyårsnerverna börjar slå sina långa klor i min ryggmärg. Hur ska det bli? Inte det nya året. Det blir samma gamla vanliga. Slaskigt fram till maj, sedan svettigt fram till oktober då julångesten börjar dra min själ ut ur kroppen genom porerna. Nej, det oroar jag mig inte för. Det är som att mjölka kor. Det kan man. Min huvudbry ligger närmare än så. Hur blir Festen? Det låter lovande på papperet. Fyra galna hjältar har slagit sina kloka ihop, slängt utvalda ingredienser i kitteln, resultatet får vi först se imorgon kväll. Kommer grytan brännas vid? Blir det bara en bouillabaisse? Kommer soppan koka över? Just nu osar det hett. Doften sprider sig över nejderna. Man vet aldrig så noga vem som lockas hit av den. En uppföljande rapportering känns nödvändig. Håll ut.

Inga kommentarer: