tisdag, december 12, 2006

Girls night in..

Vad gör att måndagar har en sådan speciell magi? Är det att ruset från helgens eskapader inte riktigt runnit av ännu, eller är det föra tt nästa helgs galenskaper är så långt borta att man inte känner att man behöver spara på något?

I vilket fall som helst är måndagar heliga för mig. Jag klär alltid, utan ingen anledning upp mig till tänderna. Om jag inte missat tåget imorse hade jag kunnat ses på gatorna i Gävle med svart frackskjorta, sammetsfluga i midnattsblå och en grym, blank, svart trench. Det hade varit hett. Skyll global uppvärmning på mig.

Som tur var kom min pal's Louise, Tobi! och Anna förbi och kollade lite blandade Sex and the city -avsnitt och spelade ett boardgame om samma serie. Vi drack kall glögg i martiniglas och åt nötter, pepparkakor och ost. Det är det julen handlar om. Trevliga tider i goda vänners lag.


Man ska göra allt för att göra måndagarna till något extra. När allt kommer omkring, så kommer de ju bara omkring en gång i veckan!

Inga kommentarer: