måndag, december 18, 2006

To game or not to game..

Det största skälet till min frånvaro från bloggen är att jag och Staffan varit uppslukade av Gears of war. Vi spelade tillsammans, jag lekte mest följa john och gled med, men spelet var verkligen grymt. Förtjänar utmärkelsen årets spel, som det fått i flera tidningar. Det man saknade var en story, dock, den var i princip obefintlig, men ack vilken action, vilken grafik och vilken underbar ljudkvalitet.

Som ni ser. Jag blev gamer en stund. Man kan säga att jag har lite varulvstendenser på den fronten. Med jämna mellanrum slår speldjävulen sina klor i mig och allt jag vill är att vara en animerad figur som återuppstår vid senaste save. Sedan, när spelet är varvat så sörjer jag det tomrum som uppstår inombords och vandrar gatorna i verkligheten som en vanlig man. I väntan på nästa session.

Bilden visar Staffan som får pisk av sin storebror.. i Wii sports. Inte Gears of war.

Inga kommentarer: